Edit: Anteeksi haamuilu, korjasin vain kirjoitusvirheen joka osui silmään.

Eli olenhan minä tänään sentään kädentaitojakin harjoittanut enkä pelkästään harmitellut kameralle sattunutta vahinkoa.Kansalaisopiston huovutuskurssi on kokoontunut jo neljä kertaa, mutta olen ollut yhden kerran poissa, joten aktiivisesti olen päässyt villaa muokkaamaan nyt kahdella kerralla (ensimmäinen kerta meni kaikkia tekemisen mahdollisuuksia ihmetellessä).

Tuloksena on siis toistaiseksi tänään valmistunut vihreä kassi, joka tällä hetkellä kuivattelee kylpyhuoneessa sisällään kaksi pyykkinestepulloa ja yksi tahranpoistonestepullo. Lisäksi huovuttelin vielä kurssin jälkeen laukkuun koristekukkasta, mutta nähtäväksi jää pääseekö se laukkuun vai päädynkö sittenkin koristelemaan kassin neulahuovutuksella.

Tasohuovutukseen ja kaavan avulla huovutukseen olen tutustunut jo muutamia vuosia sitten kurssilla, mutta niiden tekeminen kotona alkuinnostuksen jälkeen on jäänyt vähiin. Neulahuovutusta olen opiskellut itsekseni sekä viime syksynä yhtenä osana sellaista näpertelykurssia.Tällä kurssilla tutustutaan edellä mainittujen lisäksi vielä sellaisiin uusiin menetelmiin, kuten huopapitsiin, ohuen huopakankaan tekoon, villan pakottamiseen vekeille tai pompuloille ja villan värjäämiseen, joita en ole aiemmin kokeillutkaan. Samalla tavalliseen villaan on mahdollista yhdistää fiinimpiä kuituja kuten merinovillaa ja silkkiä. Ne vain ovat niin ihania jo pelkästään hipelöintitarkoituksessa villavarastossa, että saa katsoa pääsevätkö koskaan tositoimiin asti. Kuvia huovutteluista myöhemmin.