on hyvä pitää kädet ja jalat lämpöisinä. Mieheni irvaili minulle tässä taannoin, että ei enää mitään lapasia ja sukkia tarvitse neuloa, kun on jo niin lämmin. Kuinka ollakkaan, ilmat eivät niin kauheasti kuitenkaan ole lämmenneet ja ainakin opiskeluviikolla Rovaniemellä lapaset olisivat olleet kovinkin tarpeen.

Olen yritänyt hillitä itseäni uusien töiden aloituksen suhteen, ja niinpä olen saanut valmiiksi muutaman vanhan työn.

583508.jpg

Malli: Chevron mitts Voguen Mittens&Gloves -kirjasta

Lanka: Atacama -alpakkalanka

Huomioita: Mukava mallineule sievistelylapasiin, mutta tuuli pääsee läpi. Itselle uutta oli lapasten neulominen tasona ja sivusauman ompelu jälkikäteen.

583510.jpg

Malli: Kerttu -sukat Uhoavan Gnun blogista

Lanka: tuttu ja turvallinen 7 veljestä

Huomioita: Mukava malli neuloa, mutta olisi kannattanut tehdä molemmat sukat samanaikaisesti, nyt onnistuin tekemään hivenen erilaiset kiilakavennukset kumpaankin sukkaan.

Kertut ovat minulle hitusen isot, joten saattaa olla, että ne pääsevät vielä lahjaksi jolle kulle mukavalle ihmiselle.

Opiskelutahti oli Rovaniemellä niin kova, ettei jäänyt aikaa eikä voimia kiertää lankakaupoissa. Aivan tyhjin käsin ei kotiin kuitenkaan tarvinnut lähteä.

583511.jpg

Vasemman puoleinen ihanuus pääsee tiistain neuletapaamisessa (uskoakseni) oikealle omistajalleen, minä toimin vain lähettinä. Oikeanpuoleinen vyyhti oli ihana yllätys minulle ja vain minulle (tai ainakin melkein) mahtavalta neulovalta ystävältä, joka järjesti majoituksenikin.

Tulin hyvälle mielelle lukiessani tänään Kalevan mielipideosastolta kirjoituksen meistä, joiden äitienpäivä tulee aina olemaan erilainen kuin useimmilla. Onneksi sekin näkökulma pääsee välillä esiin. Haluankin toivottaa hyvää äitienpäivää kaikille, mutta erityisesti teille, joiden äitiys ei välttämättä näy päälle päin.